Kenang daku dalam doamu

Isnin, 29 April 2013

Ni Keputusan Muktamad



Sejak kebelakangan nie kepala aku pening teramat sangat bila pikir pasal kemana hala tuju aku lepas SPM. Tawaran kolej melambak-lambak sampai nak pengsan aku tengok. Kolej Kiara Masa lah, Kolej Ati lah, Kolej Poly-Tech Mara lah betul ke ejaan aku tu? Ish, dulik an yang penting ada sipi-sipi bunyi dia. Sebenarnye aku memang dah keliru tahap tak boleh taip dah sekarang nie, Tapi aku nak juga taip.  Ok. Kolej. Kolej nie banyak pakai duit, Mana la ayah aku nak korek duit banyak-II macam tu. So setelah aku pikir, timbang, tapis buat solat istikharah semua keputusan aku adalah aku pilih sambung form six je lah. Nak sedap lagi orang panggil Pra Universiti. Kawan-kawan aku tak ramai yang dapat Matrik paling-II pun dua orang je. Tahniah dekat Farha dengan Desy. HeHe. Yang lain majoriti pilih form six aje. Parent aku ngan Aziq sokong aku. Mereka penyuntik semangat aku. Terima kasih bebanyak .. :D

Sekarang aku dah jarang buka FB , malas nak baca status asyik cakap pasal sambung study, pasal matrik, pasal kolej dan yang sama waktu dengan nye. Kepada yang tak dapat matrik janganlah bersedih padahal aku pun sedih juga, Tapi bila difikir-fikirkan walau dimanapun kita belajar tu tak penting, yang penting niat kita belajar HAHA sorry amy aku ciplak ayat indah mu ini. Aku sakit hati bila ada seorang hamba Allah ni cakap sambung form six sangat merugikan. Eh, kalau nak tahu sijil STPM diiktiraf dekat seluruh dunia OK. Jadi jangan la pandang hina sangat dekat orang yang sambung form six.

Tadi aku tebaca satu blog ke dia cakap sambung form six ibarat selangkah kaki dah ada dekat Universiti tapi tu aku tak pasti la betul ke tak. Mungkin betul kot tapi entah la..HAHA.. Yes!! aku dengan Irang dapat Aliran Kemanusiaan. Irang satu kelas lah kita nampaknya. Happy gila sebenarnya sebab dah tak study mende yang susah tu. Amy kau kena menghadap Fizik,Biology,Kimia la nampaknya. Aku ingat lagi kau penah cakap kat kitorang yang kau dah tak nak study mende-II tu semua tapi apa boleh buat.. EH kalau nak tukar aliran boleh sebenarnya tapi aku sarankan lebih baik kau terima je Aliran Sains tu.
 
Doakan aku didunia dan akhirat..  :))


Tiada ulasan :

Catat Ulasan

Assalamualaikum !! Peacee ^_^ Sila komen Terima Kasih :)

 
Copyright © 2013-2017 : Puteri Sulung B0nda - All Rights Reserved