Kenang daku dalam doamu

Sabtu, 20 April 2013

Permulaan baru

    

Wei korang-korang, nak tahu tak tadi aku pergi bengkel memandu sebab nak tambah kelas D. Dari motorsikal ke motocar. So tadi dengar la sekali ceramah. Biasanye penceramah tahun lepas boring plus mengantuk tapi tahun nie syukur alhamdulillah penceramahnye tak membosankan. Tadi kan aku sampai lambat sikit sebab naik motor dan kebetulan jalan sesak pulak. Nasib lah kaunter masih boleh mendaftar, time tu dia merujuk kerani situ la mintak tunjuk IC (kad pengenalan). Time nak semak ic, ic aku tak boleh dibaca dalam sistem komputer 0HH No!! sakit hati aku. Tapi aku sabar je la then dia bagi satu kad kire dalam kad tu ada data aku la. HEHE.


Nie la kad nye. Aku pun tak tahu sampai bile aku nak simpan mende alah nie. Hermm.Ok tadi ada dua sesi bengkel. Sesi pertama just dengar ceramah dalam dewan. Sesi kedua kitorang dibawa pergi dekat satu tempat, nama tempat tu Bengkel L. HAHHA macam pelik je bunyi dia kan? Ok. Tadi dibagi pendedahan tentang enjin-enjin kereta contohnye macam penapis udara, bateri, minyak hitam, cara letak air dalam enjin, dan cara-cara membuka dan memasang tayar kereta. Disitu la kitorang didedah kan dengan jet kereta, spana tah apa lagi tah. Aku pun tak ingat lah. Penceramah kata perempuan biasanya takut nak tukar tayar walaupun dia pandai tukar tayar. HAHA aku rasa tu adalah BENAR. Tapi itulah hakikat nya.

Sebelum balik aku ternampak sorang mamat tengah ujian JPJ, part bukit dia lemah agaknye, tetibe kereta dia turun dari bukit nyaris-nyaris nak terlanggar kereta yang ada dekat bawah tu.. Fuhh aku pulak yang cuak jadiknya.. HAHHAHA

Aku dah dapat cikgu khas yang akan ajar aku drive nanti nama dia Cikgu Azrin, Harap-harap dia tak garang la kan dan tak getek macam ulat bulu kat daun tu. 


Doakan aku berjaya tau. Terima kasih :)

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

Assalamualaikum !! Peacee ^_^ Sila komen Terima Kasih :)

 
Copyright © 2013-2017 : Puteri Sulung B0nda - All Rights Reserved