Kenang daku dalam doamu

Khamis, 14 Mac 2013

PEREMPUAN ATAU MUSLIMAH ?



Selamat malam, tengah-tengah malam ni buat aku nak muhasabah diri dengan lebih advance lagi. Bak kata" USTAZAH NIK NURSUHA " eloklah kita muhasabah diri dan minta maaf sebelum kita tidur sebabnya takut nanti tertidur terus buat selama-lamanya, muhasabah diri pun boleh dapat pahala tau. Nak pahala tak kawan-kawan ? Mesti jawapan korang adalah "YES".  PEREMPUAN ATAU MUSLIMAH ? tajuk aku kali nie.. Cuba lihat pada diri kita sekarang, Muslimah kah kita? atau sebaliknya.. tEp0K d@D@ t@nY@ Im@

Berbalik pada tajuk aku tu. Apa perbezaan seorang perempuan dengan muslimah ?  J0m BaCa n!E
# PEREMPUAN #
 ~ Apabila teruna memerhatikannya, Perempuan akan membalas renungannya.
 ~ Apabila teruna mendekatinya selangkah, Perempuan akan mendekatinya beribu-ribu langkah.
 ~ Apabila teruna memujuk rayu, Perempuan akan lemah dalam pangkuannya.
 ~ Apabila teruna memberi harapan, Perempuan hanyut dalam angan-angan.

TeTapi Se0R@n

# MUSLIMAH #
 ~ Apabila teruna memerhatikannya, Muslimah tunduk mengelak panah syaitan.
 ~ Apabila teruna mendekatinya selangkah, Muslimah mengundur berpuluh ribu langkah.
 ~ Apabila teruna memujuk rayu, Muslimah menganggap itulah kalimah iblis.
 ~ Apabila teruna memberi harapan, Muslimah yakin janji NYA lebih indah di sana.

See perbezaan dia? Harap sangat korang dapat mengubah diri yang baik tu menjadi seorang hamba ALLAH yang lebih baik lagi. Tetibe nak berpantun or bersajak la pulok. Boleh kan kan kan ? Terima kasih..

Kerana muslimah mengerti dan menyedari,
Akan maruah peribadi sejati,
Yang diselaputi iman yang hakiki,
Yang tidak mudah dicemari,

Tapi mampu dimiliki,
Oleh insan yang insani.

Muhasabah diri diwaktu malam,Minta maaf kalau ada yang terasa ea?
 

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

Assalamualaikum !! Peacee ^_^ Sila komen Terima Kasih :)