Kenang daku dalam doamu

Selasa, 15 Januari 2013

Kemana hilangnya sifatmu wahai manusia

Assalamualaikum....


Mulakan setiap perkataan dan pergerakkan mu dengan basmalah....sejak akhir-akhir ini banyak kes jenayah yang terjadi disekeliling kita tanpa disedari..Contohnya kan merompak,merogol,meragut dengan nyawa orang pun die ragut jugak dan banyak lagi laa...

Tu semua perbuatan jenayah yang terjadi kepada manusia..Perbuatan jenayah ada haiwan pun sangat menyedihkan..Persoalan yang sering berlegar-legar dalam gawang minda saya adalah mengapa sifat perikemanusiaan semakin pudar??..mengapa mereka sanggup menyeksa haiwan yang tak pernah menyakiti mereka?.....Sanggupkah korang sume tengok haiwan yang lemah diseksa dengan kejam???

Haiwan yang biasa diseksa adalah kucing...Kenapa kucing diseksa dengan kejam?? Cuba korang yg diseksa apa korang rasa..

Biasanya manusia yang tidak berperikemanusiaan terhadap haiwan akan melanggar haiwan tersebut,melimparkan air panas pada badan haiwan,membuang anak kucing di dalam sungai,memukul haiwan sehingga mati..

Sanggup korang dera haiwan yang tak berdaya kan???(sebenarnya tadi ternampak ada sorang hamba allah nie pukul anak kucing dengan besi penyapu tu tak puas hati nie)

Eh..nak tengok tak picture kucing comel saya??   taddddaaaaaa...saya sayang kucing and selalu tido ngan kucing-kucing nie..


 Nie Herry baru nak masuk 2 tahun..comel kan?


Gambar Herry time kecil


 ..Herry again..


Nie ibu Herry..comel je die tido kan?Name die mimie


Abang kepada Herry iaitu stokin..haha jangan gelak weii..nme die stokin sbb kaki die mcm pkai stokin


 Hello my name is Pondan kahkah..die selalu mengigil..jln pn mengigil

Nie sii Cing die lah yg paling aq syg

sii gagah berani

Haii kenapa masuk dalam selimut??say hai kpd mereka wahai kucing oii


Sebenarnya kucing saya sii cing da lama menghilangkan diri..
kucing yang saya bela ada 7 ekor..so sekarang tinggal 6 je..gmbar kucing laen x termasuk sbb dorg masih kecik..

ok la..selamat malam...
terima kasih sudi baca..



Tiada ulasan :

Catat Ulasan

Assalamualaikum !! Peacee ^_^ Sila komen Terima Kasih :)