Kenang daku dalam doamu

Jumaat, 25 Januari 2013

Perubahan Kita..SeDaR?

...Assalamualaikum...

"cinta itu indah"

Banyak orang cakap cinta itu indah sebenarnya memang indah pun *jika berlandaskan syariah yang betul kan?*..Cinta banyak maksud yang tersirat dan tersurat..ade cinta kepada pencipta,cinta pada haiwan dan tumbuh-tumbuhan,cinta pada harta,cinta pada keluarga,kawan-kawan dan cinta pada pasangan..

Cinta banyak mendatangkan perubahan..perubahan nie boleh mengembirakan dan melukakan hati seseorang..
Kalau bercinta dengan pasangan nah hambek mu situu...

AWAK MARAH...SAYA DIAM
IBU MARAH...KAU LAWAN KAN?
AWAK MERAJUK...SAYA PUJUK
IBU MERAJUK..KAU KATA IBU MENGADE-NGADE
AWAK MENGADU...SAYA DENGAR JE
IBU MENGADU...KAU WAT MUKE TAK DENGAR JE
AWAK HABIS KREDIT...SAYA SHARE TOPUP
IBU TAK DE DUIT...ADE KAU TOLONG IBU?
AWAK CAKAP RINDU...SAYA JUMPA AWAK
IBU CAKAP RINDU...KAU TAK TELEFON/TAK BALEK RUMAH PUN
AWAK NAK CHECK FON SAYA...SAYA BAGI
IBU CHECK FON...KAU CAKAP BEDOSE CHECK FON ANAK
AWAK NAK SAYA CAKAP "I LOVE U"...SAYA CAKAP
DEKAT IBU ADE KAU CAKAP I LOVE U? 
AWAK NAK SAYA PIMPIN...SAYA PIMPIN TANGAN AWAK BILA MELINTAS
IBU NAK MELINTAS...ADE KAU PIMPIN?
SAYA TAKUT AWAK TINGGALKAN SAYA
DEKAT IBU KAU CAKAP BIARKAN ANAKMU BERSENDIRIAN PERGI!!!!!

Nie perubahan yang berlaku pada kita tanpa disedari kan?......jadi sama-sama lah kita perbaiki diri supaya tidak menyinggung hati orang lain..

sewaktu kita masih kecil
ibu sering mengajar dan membuat kita tersenyum
tetapi bila kita sudah dewasa
mengapa kita lupa membuat ibu kita tersenyum bahagia

"sayang ibu"


 

 
    
        

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

Assalamualaikum !! Peacee ^_^ Sila komen Terima Kasih :)

 
Copyright © 2013-2017 : Puteri Sulung B0nda - All Rights Reserved